Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 as1313

as1313

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 198 postów
  • Skąd: z Hetmańskiego Grodu
  • Auto: Legacy III 2.5 N/A

Napisany 13 sierpień 2008 - 07:29

Witam

Chcę wymienić płyn hamulcowy w Legacy 99 i mam takie pytanie czy układ można odpowietrzać przez "pompowanie hamulcem" czy pompką ciśnieniową? Samochód wyposażony jest w VDC i zastanawiam się czy nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania.
  • 0

#2 carfit

carfit

    ..:: Dziesięciotysięcznik ::..

  • Współpracownik SPRT
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10421 postów
  • GG: 3519207
  • Płeć:
  • Skąd: nowy sącz
  • Auto: STI MY05,Forek 2.5XT MY08, FocusRS 10,Legacy MY05,

Napisany 13 sierpień 2008 - 07:31

Witam

Chcę wymienić płyn hamulcowy w Legacy 99 i mam takie pytanie czy układ można odpowietrzać przez "pompowanie hamulcem" czy pompką ciśnieniową? Samochód wyposażony jest w VDC i zastanawiam się czy nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania.


zawsze lepiej jest ciśnieniowo, ale ręcznie ( czyt. nożnie :lol: ) też sie da
  • 0

#3 marek790

marek790

    ..:: Profi ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 714 postów
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 sierpień 2008 - 10:33

as1313, można wymienić płyn bez potrzeby odpowietrzania. Zalewasz nowy i pompujesz nóżką. druga osoba siedzi przy kole i patrzy czy wycieka stary czy już nowy. Jak nowy to zakręcasz odpowietrzacz i po sprawie. tak trzeba zrobić z każdym kołem. (dut. Imprzy z 96r. :)
  • 0

#4 polo

polo

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 324 postów
  • Płeć:
  • Skąd: RZ
  • Auto: Evo IX, A4, Panda 4x4,

Napisany 14 sierpień 2008 - 12:44

a jak się odpowietrza ukł. hydraul. sprzęgła w GT ? tam są 2 odpowietrzniki przy zbiorniku i drugi przy pompce sprzęgła ? dobrze pisze ?
  • 0

#5 Kruk

Kruk

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5169 postów
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 14 sierpień 2008 - 21:40

Jak się ma czas albo nie ma drugiej osoby do pomocy to można odkręcić odpowietrznik i nie trzeba pompować pedałem hamulca tylko poczekać aż grawitacja zrobi to za nas :wink:
  • 0

#6 as1313

as1313

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 198 postów
  • Skąd: z Hetmańskiego Grodu
  • Auto: Legacy III 2.5 N/A

Napisany 15 sierpień 2008 - 09:28

A od którego koła zaczynamy odpowietrzanie? Słyszałem różne opinie np. że jeżeli auto ma ABS to zaczynamy od koła, które jest najbliżej pompy a jeżeli nie ma to "klasycznie" od koła, które jest najdalej od pompy. No i w końcu nie wiem.
  • 0

#7 eddie_gt4

eddie_gt4

    ..:: Dr Forumowatość ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6389 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Astana, KZ
  • Auto: Tribeca B9 MY'07 & Yeti MY'13

Napisany 15 sierpień 2008 - 09:37

A od którego koła zaczynamy odpowietrzanie? Słyszałem różne opinie np. że jeżeli auto ma ABS to zaczynamy od koła, które jest najbliżej pompy a jeżeli nie ma to "klasycznie" od koła, które jest najdalej od pompy. No i w końcu nie wiem.

w Subaru jest inaczej niz w wiekszosci innych aut:

Dodany obrazek


p.s. i nie wlaczamy zadnych zaplonow, etc. :mrgreen:
  • 0

#8 as1313

as1313

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 198 postów
  • Skąd: z Hetmańskiego Grodu
  • Auto: Legacy III 2.5 N/A

Napisany 15 sierpień 2008 - 10:17

eddie_gt4, dzięki za ładny rysunek. To napewno dotyczy wszystkich Subarek przypomnę, że mój to Legacy ''99 automat VDC. O takiej kolejności jeszcze nie słyszałem dobrze, że zapytałem bo mechanik by mi wmawiał, że tradycyjnie zaczynamy od prawego tyłu, pewnie jak powiem jak jest kolejność odpowietrzania w Subaru to sam się zdziwi. Czyli:
1. Prawy przód
2. Lewy tył
3. Lewy przód
4. Prawy tył

P.S. Skąd ten rysunek?
  • 0

#9 eddie_gt4

eddie_gt4

    ..:: Dr Forumowatość ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6389 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Astana, KZ
  • Auto: Tribeca B9 MY'07 & Yeti MY'13

Napisany 15 sierpień 2008 - 10:24

(...) Skąd ten rysunek?

rysunek z service manual'u Subaru Imprezy, na 99.99% w Legacy jest tak samo :smile:

afaik wszystkie "wspolczesne" Subaraki maja tzw. diagonalny uklad hamulcowy, dlatego kolejnosc odpowietrzniania jest wlasnie taka
  • 0

#10 as1313

as1313

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 198 postów
  • Skąd: z Hetmańskiego Grodu
  • Auto: Legacy III 2.5 N/A

Napisany 15 sierpień 2008 - 11:38

Ok dzięki, więc zrobię tak jak na rysunku.

Pozdro
  • 0

#11 eddie_gt4

eddie_gt4

    ..:: Dr Forumowatość ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6389 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Astana, KZ
  • Auto: Tribeca B9 MY'07 & Yeti MY'13

Napisany 15 sierpień 2008 - 11:43

Ok dzięki, więc zrobię tak jak na rysunku.

Pozdro

e tam, prosze, nie ma za co (nie zapomnij kliknac "pomogl" :mrgreen: )
  • 0

#12 as1313

as1313

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 198 postów
  • Skąd: z Hetmańskiego Grodu
  • Auto: Legacy III 2.5 N/A

Napisany 15 sierpień 2008 - 12:31

eddie_gt4, miałeś rację w Legacy jest identycznie przeszukałem dobrze swojego manuala i zanalazłem podobny rysunek.
  • 0

#13 Kruk

Kruk

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5169 postów
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 15 sierpień 2008 - 13:31

nie zapomnij kliknac "pomogl" :mrgreen:

a co płacą za to? :mrgreen:
  • 0

#14 carfit

carfit

    ..:: Dziesięciotysięcznik ::..

  • Współpracownik SPRT
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10421 postów
  • GG: 3519207
  • Płeć:
  • Skąd: nowy sącz
  • Auto: STI MY05,Forek 2.5XT MY08, FocusRS 10,Legacy MY05,

Napisany 16 sierpień 2008 - 21:41

A od którego koła zaczynamy odpowietrzanie? Słyszałem różne opinie np. że jeżeli auto ma ABS to zaczynamy od koła, które jest najbliżej pompy a jeżeli nie ma to "klasycznie" od koła, które jest najdalej od pompy. No i w końcu nie wiem.

w Subaru jest inaczej niz w wiekszosci innych aut:

Obrazek


p.s. i nie wlaczamy zadnych zaplonow, etc. :mrgreen:


To jest rysunek z przed wielu lat a od tego momentu sie wiele zmieniło ( nowocześniejsze urządzenia ) . W tej chwili mając urządzenie z elektryczną pompą ciśnienieniową , nie ma żadnego znaczenia od którego koła zaczynamy odpowietrzać :roll: Mało tego cały proces trwa góra 5 minut i obsługuje to jeden mechanik :roll:


P.S. Urządzenie dość drogie ok 4500 zł , więc myśle że nie warto kupować do tylko swoich potrzeb :mrgreen:
  • 0

#15 Kuba

Kuba

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5683 postów
  • Auto: '10 Genesis Coupe R-spec

Napisany 17 sierpień 2008 - 04:01

P.S. Urządzenie dość drogie ok 4500 zł , więc myśle że nie warto kupować do tylko swoich potrzeb

Ja odpowietrzam hamulce za pomoca spryskiwacza ogrodniczego i spisuje sie swietnie.

Dodany obrazek

W przypadku zaciskow np Brembo gdzie odpowietrzniki sa po kazdej stronie zacisku, czy ma znaczenie, z ktorej strony zaczynamy?
  • 0