Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie
- - - - -

Forester Check Engine Pomocy!!!!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 marulw

marulw

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd: Wampierzów

Napisany 18 sierpień 2009 - 13:06

Witam wszystkich mam problem z Check Engine w Subaru Forester 2.0 1999r z LPG(sekwencja)
Po zapaleniu np rano zapala się na benzynie po chwili zapala sie Check Engine czasem gaśnie po paru sekundach a czasem świeci się jakieś 1-2 km potem gasnie sporadycznie zdarza si ze na parę sekund włącza się podczas jazdy czym cieplejszy tym rzadziej nie ma znaczenia czy jadę na benzynie czy na gazie
Po zapaleniu na cieplejszym silniku nie świeci już tak długo jak rano.
Proszę o wszelką pomoc w tym temacie dodam ze zima było to rzadziej

Dziękuje z góry wszystkim
  • 0

#2 crem

crem

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1010 postów
  • Skąd: Warszawa
  • Auto: Forester 2.0X MY06

Napisany 18 sierpień 2009 - 13:14

A tu zaglądałeś -> http://www.forum.sub...p=895495#895495
  • 0

#3 marulw

marulw

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd: Wampierzów

Napisany 18 sierpień 2009 - 13:17

jakieś 6 miesięcy temu regulowane były zawory i wymiana wszystkich uszczelek tak ze to nie to przed ta regulacją było to samo :(
W sumie poza tym ze świeci się ta lampka to nie czuje żadnej różnicy samochód chodzi jak złoto nie ma spadków mocy czy coś w tym stylu :(
  • 0

#4 crem

crem

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1010 postów
  • Skąd: Warszawa
  • Auto: Forester 2.0X MY06

Napisany 18 sierpień 2009 - 13:28

Na forum jest użytkownik jako. Proponuję kontakt z nim. Określany on jest jako guru instalacji gazowych. Szczegółów nie znam bo gazu nie mam.
  • 0

#5 Bartekfi

Bartekfi

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2804 postów
  • Płeć:
  • Skąd: już tylko Wawa
  • Auto: S-turbo Lodówa; WRX 05

Napisany 18 sierpień 2009 - 15:18

Jeśli chodzi o samochód to propozycja crem'a jest bardzo dobra.




A moja propozycja jest włączyć sobie słownik w przeglądarce :twisted: :cool:
  • 0

#6 marulw

marulw

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd: Wampierzów

Napisany 21 sierpień 2009 - 12:17

Może wymiana świec by coś pomogła odkad mam go nie wymieniałem świec jakie 30 tys
Nie wie ktoś jakie świece najlepiej zakupic do niego??
  • 0

#7 siekla

siekla

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4478 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lublin
  • Auto: SF5 - cichociemny ;)

Napisany 21 sierpień 2009 - 22:39

marulw - przypuszcam ze wyrzuca Ci blad 22 - spalanie stukowe - sprawdz czujnik - ale najlepiej to wyklikaj blad - pod deska rozdzielacza za skrzynka bezpiecznikow masz 2 czarne kabelki - zepnij je i patrz co wyklika CEL
  • 0

#8 marulw

marulw

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd: Wampierzów

Napisany 22 sierpień 2009 - 13:34

marulw - przypuszcam ze wyrzuca Ci blad 22 - spalanie stukowe - sprawdz czujnik - ale najlepiej to wyklikaj blad - pod deska rozdzielacza za skrzynka bezpiecznikow masz 2 czarne kabelki - zepnij je i patrz co wyklika CEL


Miałeś racje kolego wystukał mi błąd 22 czytałem o tym czujniku niektórzy piszą ze nawet nieprawidłowo dokręcony moze dawać znac o sobie myslisz że powinienem go wymienic czy może wyczyścić lub szukać w ustawieniu zaworów itp
  • 0

#9 crem

crem

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1010 postów
  • Skąd: Warszawa
  • Auto: Forester 2.0X MY06

Napisany 22 sierpień 2009 - 17:18

To tu masz o czujniku -> http://www.forum.sub...ic.php?t=114159
  • 0

#10 marulw

marulw

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd: Wampierzów

Napisany 23 sierpień 2009 - 14:09

w sumie wszystko wiem tylko mam jeszcze pytanie czy ten błąd 22 dotyczy tylko uszkodzenia tego czujnika czy może np jakieś stuki silnika np pompa sprężarka czy ustawienie zaworów powodują to ze są jakieś stuki i czujnik wywala mi błąd 22 i świecący CE Czy po prostu mam się skupic na wymianie tego czujnika lub przeczyszczeniu styku z blokiem

Dzieki z góry wszystkim
  • 0

#11 Juras K

Juras K

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2597 postów
  • Płeć:
  • Skąd: okolice Skoczowa
  • Auto: LGT - hawk-eye
    SI - Lanos

Napisany 23 sierpień 2009 - 18:30

ub przeczyszczeniu styku z blokiem

Na początek zacznij od tego.
  • 0

#12 marulw

marulw

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd: Wampierzów

Napisany 02 październik 2009 - 16:58

Witam ponownie
Wiec wyczysciłem ten czujnik i jest spoko ale jeszcze czasem rano zaswieci na momet ten check ale to juz nie to co było w czasie jazdy nie swieci wcale
Dzieki wszystki i pozdrawiam
  • 0

#13 maniek173

maniek173
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd: okolice krakowa

Napisany 20 październik 2009 - 03:21

Mi się też świecił check engine ale okazało się że to dlatego że wtyczka od rozrusznika była obluzowana i nie stykało zawsze.Poprawiłem wtyczke i problem zgłowy
  • 0

#14 Subary

Subary

    ..:: Profi ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 919 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Gród Kopernika
  • Auto: Forek 2.5XT MY06, C30

Napisany 06 listopad 2009 - 11:59

Od dwóch tygodni walczę z tym światełkiem. Pojawia się i znika, cały czas wkurza.Dwa warsztaty bez sukcesów, dopiero Gagacki dzięki:grin: pomógł mi odczytać kody błędów.
P2444 secondary air pump malfunction.
P1410 secondary air solenoid malfunction
Czy ktoś już to przerabiał ? Poczytałem amerykańskie forum, wydaje się, że pompa powietrza jest częstą dolegliwością i naprawa jest kosztowna. Wymiana jednego elementu w układzie kontroli spalin powoduje kolejne błędy, które przenoszą się dalej na następny element. Chętnie posłucham dobrej rady :wink:
  • 0

#15 AdaSch

AdaSch

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6904 postów
  • GG: 4211669
  • Płeć:
  • Skąd: Gdańsk
  • Auto: Forester MY06 2.5XT LUN

Napisany 16 kwiecień 2010 - 13:08

i jak kolego?

akurat mam chyba dziwne dźwięki z tego układu więc interesuje mnie do czego doszedłeś

pozdro
  • 0

#16 Janosik

Janosik

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 396 postów
  • Skąd: widze mały wóz, duży wóz

Napisany 16 kwiecień 2010 - 16:23

Ja wymieniłem czujnik stukowy na nowy co całkowicie wyeliminowało zaświecanie się CE, tyle że u mnie zapałała się po konkretnym rozgrzaniu silnika
  • 0

#17 Bartekfi

Bartekfi

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2804 postów
  • Płeć:
  • Skąd: już tylko Wawa
  • Auto: S-turbo Lodówa; WRX 05

Napisany 27 kwiecień 2010 - 15:15

Ja wymieniłem czujnik stukowy na nowy co całkowicie wyeliminowało zaświecanie się CE, tyle że u mnie zapałała się po konkretnym rozgrzaniu silnika



Podpinam się pod temat..

Od jakiegoś czasu pomrugiwał mi CEL, raz się zapalał, potem zaraz gasł, czasem sobie pomrugał, czasem przez długi czas nie dawał o sobie znać.
W końcu wczoraj znalazłem trochę czasu i wymrugałem kod błędu :arrow: 22, czyli spalanie stukowe :evil:

Przy najbliższej możliwej okazji spróbuję przeczyścić ten słynny czujnik, ale jak rozpoznać czy to wina złych wskazań czujnika czy czujnik działa poprawnie i rzeczywiście dochodzi do spalania stukowego :?: :roll:
  • 0

#18 jako

jako

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Warszawa. Kontakt: 692 325 541

Napisany 27 kwiecień 2010 - 21:59

Ja wymieniłem czujnik stukowy na nowy co całkowicie wyeliminowało zaświecanie się CE, tyle że u mnie zapałała się po konkretnym rozgrzaniu silnika



Podpinam się pod temat..

Od jakiegoś czasu pomrugiwał mi CEL, raz się zapalał, potem zaraz gasł, czasem sobie pomrugał, czasem przez długi czas nie dawał o sobie znać.
W końcu wczoraj znalazłem trochę czasu i wymrugałem kod błędu :arrow: 22, czyli spalanie stukowe :evil:

Przy najbliższej możliwej okazji spróbuję przeczyścić ten słynny czujnik, ale jak rozpoznać czy to wina złych wskazań czujnika czy czujnik działa poprawnie i rzeczywiście dochodzi do spalania stukowego :?: :roll:


Jeżeli kod 22 ,to jest związany z obwodem czujnika.
Można podpiąć niezależny sensor. Zdać się na wskazania elektroniki lub słuchawki.
  • 0

#19 siekla

siekla

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4478 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lublin
  • Auto: SF5 - cichociemny ;)

Napisany 28 kwiecień 2010 - 07:24

Ja wymieniłem czujnik stukowy na nowy co całkowicie wyeliminowało zaświecanie się CE, tyle że u mnie zapałała się po konkretnym rozgrzaniu silnika



Podpinam się pod temat..

Od jakiegoś czasu pomrugiwał mi CEL, raz się zapalał, potem zaraz gasł, czasem sobie pomrugał, czasem przez długi czas nie dawał o sobie znać.
W końcu wczoraj znalazłem trochę czasu i wymrugałem kod błędu :arrow: 22, czyli spalanie stukowe :evil:

Przy najbliższej możliwej okazji spróbuję przeczyścić ten słynny czujnik, ale jak rozpoznać czy to wina złych wskazań czujnika czy czujnik działa poprawnie i rzeczywiście dochodzi do spalania stukowego :?: :roll:



Bartek,

Miałem to samo u mnie. Czysciłem czujnik i po jakims czasie wracał błąd. W końcu wymieniłem na nowy, w międzyczasie okazało się że gniazdo śruby się nieco wyrobiło. Po wymianie i nowej śrubie problem z 22 odszedł - mam nadzieje ze bezpowrotnie. Zagadaj z Lankiem, miał klka nowych czujników w dobrej cenie.
  • 0