Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie
- - - - -

wymiana świec w 2,0 wolnossący 158km


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 Seb_ek

Seb_ek

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 141 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lubin, Poznań
  • Auto: Forester SG 2,0 NA

Napisany 13 październik 2010 - 18:22

Witam,
czy podpowie mi ktoś w miarę łopatologicznie jak wymienić świece w tym silniku?
Doszedłem, że należy przechylić silnik aby wysunąć cewki, co należy poluzować?

Pozdrawiam
  • 0

#2 ironmzes

ironmzes

    ..:: Profi ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 714 postów
  • Skąd: Słupsk
  • Auto: OBiK 2,5 AT - kredens Forek MY04 AT US spec

Napisany 13 październik 2010 - 20:03

:roll:
  • 0

#3 Seb_ek

Seb_ek

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 141 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lubin, Poznań
  • Auto: Forester SG 2,0 NA

Napisany 13 październik 2010 - 21:41

oczka bolą? :P
  • 0

#4 ironmzes

ironmzes

    ..:: Profi ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 714 postów
  • Skąd: Słupsk
  • Auto: OBiK 2,5 AT - kredens Forek MY04 AT US spec

Napisany 14 październik 2010 - 07:22

Wymieniałem świeczki w 2,0 i 2,5 co prawda 2004-2005 roczniki, ale nie było mowy o podnoszeniu silnika. wyjąć Aku, odkręcić puszkę z filtrem powietrza zdjąć fajki wsadzić klucz i odkręcić świece.
PZDR.
  • 0

#5 Jaro GS

Jaro GS
  • Nowy
  • 4 postów
  • GG: 8186961
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Auto: Forester 2005'

Napisany 14 październik 2010 - 09:41

Witam,
czy podpowie mi ktoś w miarę łopatologicznie jak wymienić świece w tym silniku?
Doszedłem, że należy przechylić silnik aby wysunąć cewki, co należy poluzować?

Pozdrawiam

Wymiana jest ''lekko'' utrudniona ale da się to zrobić bez zadnych kombinacji z ''przechylaniem silnika",prawa strona jest łatwiejsza do wymiany,z lewej podłuznica jest bardzo blisko ale jak najbardziej jest to wykonalne przy odrobinie zręcznosci i cierpliwości.
  • 0

#6 tynek

tynek

    ..:: Profi ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 656 postów
  • Skąd: Warszawa
  • Auto: warm hatch

Napisany 14 październik 2010 - 11:27

Wymieniałem świece w 2.0 Impreza 96
Klucz do świec z przedłużką i kręcenia sporo bo grzechotką dało rade tylko 1 odkręcić. Na płaskim bez żadnych kombinacji, tylko przy dokręcaniu nowych delikatnie. Warto odkurzyć syf zanim zaczniesz odkręcać i delikatnie luzuj bo jak są zapieczone to ukręcić można (szansa 1 na "milion"). Wyjąłem filtr powietrza, akumulator mi nie przeszkadzał.
Pozdrawiam
  • 0

#7 Junior

Junior

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 135 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Wuwua- Ursynoof/Zoliborz
  • Auto: Był Turboantyk,S-Forek jest 2.5XT MY06 aaa i Banan jest :D

Napisany 15 październik 2010 - 22:07

Tak ja piszą poprzednicy wymiana powinna zająć ok godziny:) Wyjmujesz z jednej puszkę od filtra powietrza i masz dostęp a z drugiej akumulator oraz przydałoby się zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy) polecam również orginalny klucz do świec - bardzo ułatwia sprawę :D pozdro 600 :mrgreen:
  • 0

#8 Seb_ek

Seb_ek

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 141 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lubin, Poznań
  • Auto: Forester SG 2,0 NA

Napisany 19 październik 2010 - 10:48

Więc tak...
WYMIENIŁEM (w 2h) :D
ale wg mnie w tym modelu bez przechylania silnika nie ma opcji aby wymienić świece.
Samo wysunięcie cewek jest już kombinacją alpejską, nie mówiąc o odkręcaniu czy wkręcaniu nowych. Podłużnice są tak blisko, że po wykręceniu świec grzechotką nie można już jej wyjąć, może oryginalny klucz jak pisze Junior by pomógł.
Podniosłem więc silnik stronami tak z 10 cm, po poluzowaniu poduszek i wtedy życie stało się o wiele prostsze :D

pozdrawiam
S.

Dodany obrazek
Dodany obrazek
  • 0

#9 Tomasz_555

Tomasz_555

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4532 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Katowice / Tychy
  • Auto: Forester 2.0 XG6 Type-N/A

Napisany 08 listopad 2010 - 22:11

Jak asystowałem w ASO przy wymianie świec to silnika my nie unosili i się udało. A klucz jakiś przypadkowy był, sam podawałem :mrgreen:
  • 0

#10 Seb_ek

Seb_ek

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 141 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lubin, Poznań
  • Auto: Forester SG 2,0 NA

Napisany 09 listopad 2010 - 10:28

hmm.... chciałbym to zobaczyć :shock:
  • 0

#11 benefitus

benefitus
  • Nowy
  • 3 postów
  • Auto: Subaru Forester 2.0

Napisany 22 styczeń 2011 - 12:01

właśnie skończyłem wymieniać świece w moim Leśniku.
robiłem to pierwszy raz odkąd go kupiłem i stwierdzam że widziałem auta w których robi się to prościej, ale jeśli ktoś wyposaży się w klucz 10 i 12, oraz łamany klucz do świec to zrobi to w godzinę (bez podnoszenia silnika).

I mój wniosek: bez łamanego klucza do świec - mission impossible, chyba, że ktoś ma cały dzień na zabawę z odkręcaniem świec.
  • 0

#12 premier

premier

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 291 postów
  • Skąd: Sokołów Podlaski/Warszawa
  • Auto: Forester Sports 2.5 N/A, AT, LPG, ABS, EBD, AVCS

Napisany 22 styczeń 2011 - 16:05

U mnie w 2.5 N/A wystarczył łamany klucz do świec za 8 zł z marketu :D
Oczywiście trza wyciągnąć akumulator i obudowe filtra powietrza.
  • 0

#13 szpilmar

szpilmar

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 199 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Małopolska/Śląsk
  • Auto: Forester
    Model Year `05MY

Napisany 12 luty 2011 - 14:54

Jak asystowałem w ASO przy wymianie świec to silnika my nie unosili i się udało. A klucz jakiś przypadkowy był, sam podawałem :mrgreen:

Można wiedzieć w jakim ASO asystowałeś i ... masz jakieś znajomości, bo chyba sami cię nie zaprosili na warsztat :?: :roll:
  • 0

#14 dzioba

dzioba

    ..:: Subarofanatoalcoholik ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5885 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Cagnes /Mer (Francja)
  • Auto: SFD MY10 i lanos STI MY10

Napisany 12 luty 2011 - 15:20

Dajcie mi dobrego mechanika i dobre narzedzia t w 1/2 godziny wymienie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Takim kluczem jak ktos pokazywam na zdjeciu to nie ma co sie do tematu zabierac. Klucz musi byc przelotowy (rurka) o odpowiedniej dlugosci i wszystko gra. Do zakladanie najpierw wkrecic rekami (nie wiem czy kowala sie zmieszcza, najlepszy ginekolog) aby miec pewnosc ze gwint rowno zalapal i dokonczyc kluczem ele nie na sile. Midzina podkladka zama sie ulozy. Prawa reka bez problemu dostanie sie do lewej strony a lewa z drugiej. Dwie prawe rece nic nie poradza a tym bardziej dwie lewe :mrgreen: :mrgreen:
  • 0

#15 Tomasz_555

Tomasz_555

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4532 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Katowice / Tychy
  • Auto: Forester 2.0 XG6 Type-N/A

Napisany 12 luty 2011 - 17:57

Można wiedzieć w jakim ASO asystowałeś i ... masz jakieś znajomości, bo chyba sami cię nie zaprosili na warsztat :?: :roll:

ASO AutoTest Edward Szczypka w Mikołowie. Robiłem praktyki więc zamiast zaproszenia było polecenie :mrgreen:
  • 0

#16 ppmarian

ppmarian

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1333 postów
  • Skąd: Wrocław
  • Auto: SG_ej25_SOHC_MY08 BP_ej25_SOHC_MY05

Napisany 12 luty 2011 - 20:22

w 2.0 sohc i 2.5 sohc wymiana swiec to pikus, ale w 2.0 dohc i 2.0 TURBO to wyzwanie

bez opuszczenia motoru prawktycznie niewykonalne
  • 0

#17 szuwar35

szuwar35

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 22 postów
  • Auto: subaru legacy 2,0 lx `2000

Napisany 28 maj 2011 - 18:05

subaru to wyjątkowe auto! nawet świece wymienia się tu małpim sprytem, demontując osprzęt i poświęcając 10 razy więcej czasu niż w innych markach...
  • 0

#18 kubabb

kubabb

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1096 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Auto: Forester S-Turbo

Napisany 02 czerwiec 2011 - 14:29

w 2.0 sohc i 2.5 sohc wymiana swiec to pikus, ale w 2.0 dohc i 2.0 TURBO to wyzwanie

bez opuszczenia motoru prawktycznie niewykonalne




Nie wiem co oznacz niewykonalne? Mnie zajęło to niecała godzinkę a nigdy wcześniej nie wymieniałem świec w foresterze s-turbo i mechanikiem samochodowym tez nie jestem . Klucz fajkowy 16", złączka łamana , średniej wielkości grzechotka. Zdemontować akumulator, zbiorniczek płynu do spryskiwaczy i obudowę filtra powietrza. Owszem jest ciasno ale zrzucanie silnika z poduszek to jakaś bzdura.
  • 0

#19 pepe2

pepe2

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 266 postów
  • Płeć:
  • Skąd: jura
  • Auto: Forester 2,0 MY07

Napisany 19 październik 2012 - 21:21

Odkopuje temat , bo zachęcony opiniami że to stosunkowo prosta operacja postanowiłem zrobić to własnoręcznie tym bardziej że nie jedną świecę się już w życiu wymieniło , a tu niespodzianka :shock: . O ile po stronie filtra powietrza nie ma żadnego problemu to od strony akumulatora po prostu się nie da , nie ma nawet możliwości wyciągnięcia cewki z gniazda świecy . Na moje oko to trzeba jednak silnik podnieść lub opuścić i nie wiem czy po odkręceniu poduszki mogę unieść jedną stronę silnika do góry o jakieś 5 cm bez konsekwencji dla osprzętu .
Uprzedzając komentarze informuje że stac mnie na ASO i w innych okolicznościach pewnie bym się tam udał ale nikt po godz 20 tej pewnie nie będzie ze mną rozmawiał
  • 0

#20 Seb_ek

Seb_ek

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 141 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lubin, Poznań
  • Auto: Forester SG 2,0 NA

Napisany 20 październik 2012 - 08:20

he,he... a jak pisałem dwa lata temu to się ludziska dziwili...
ja nadal twierdzę, że w DOHC musisz podnieść silnik stronami... inaczej nawet cewki nie wysuniesz...
ostatnio jakieś dwa miechy temu znowu wymieniałem i tak robiłem... czas 1 h... ćwiczenie czyni mistrza :mrgreen:
Ja najpierw zdemontowałem puszkę przed przepustnicą i poluzowałem mocowanie silnika do grodzi,
później akumulator i obudowę filtra won i po poluzowaniu poduszek silnika przy pomocy drewnianego klocka podnoszę silnik stronami na zmianę jakieś 5-10 cm.
po wymianie uważaj aby, opuszczać sinik w miarę równo, bo inaczej takie gumowe "cycki" :roll: poduszek nie trafią w swoje miejsce.

powodzenia :mrgreen:
  • 0

#21 pepe2

pepe2

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 266 postów
  • Płeć:
  • Skąd: jura
  • Auto: Forester 2,0 MY07

Napisany 20 październik 2012 - 20:37

Dzięki wielkie za instruktaż :lol: , co prawda nie mogę dać pomuka ale ci się należy , zrobiłem dokładnie tak jak opisałeś , bez podniesienia silnika to za chiny ludowe prawej strony się nie ruszy , mnie też około 1h to zajęło .
  • 0

#22 Seb_ek

Seb_ek

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 141 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lubin, Poznań
  • Auto: Forester SG 2,0 NA

Napisany 21 październik 2012 - 19:47

mnie też około 1h to zajęło .



nooooo..... szacunek
mi za pierwszym razem zajęło ze 2h, ale sam się wszystkiego domyślałem :roll:

Dzięki wielkie za instruktaż


nie ma sprawy
  • 0

#23 Legacy96

Legacy96

    ..:: Subarofanatoholik ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1583 postów
  • Płeć:
  • Skąd: NRW Niemcy
  • Auto: byl Forester 2.0 XT AT MY05
    jest Outback 3.0R

Napisany 22 październik 2012 - 16:10

A ja w DOHC turbo 2.0 wymienialem godzine... trzeba bylo wymontowac puszke filtra powietrza, akumulator i zbiornik spryskiwacza. Uzylem normalnych kluczy nasadowach.
  • 0

#24 pepe2

pepe2

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 266 postów
  • Płeć:
  • Skąd: jura
  • Auto: Forester 2,0 MY07

Napisany 22 październik 2012 - 20:04

mnie też około 1h to zajęło .



nooooo..... szacunek
mi za pierwszym razem zajęło ze 2h, ale sam się wszystkiego domyślałem :roll:


Godzinę zajęła mi wymiana prawej strony , lewą zrobiłem wcześniej :twisted: :mrgreen:
  • 0

#25 iron

iron

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 257 postów
  • Płeć:
  • Auto: Forester

Napisany 11 grudzień 2012 - 11:39

Orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany świec w ASO? dohc 2.0 NA
  • 0