Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie
- - - - -

Problem z odpalaniem na zimnym silniku. Pomocy!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 marNY

marNY

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 353 postów
  • Skąd: N.Y.s.a.
  • Auto: Balanga GL wagon ;)

Napisany 13 grudzień 2010 - 17:04

Mam od paru dni problem z Legacem (2,2 n/a z lpg). Przeżył spokojnie mrozy i jak zrobiło się trochę cieplej, to odechciało mu się odpalać.
Jak postoi przez noc, to czasem mu się zdarzy odpalić, jednak jeśli nie załapie przy pierwszej próbie, to po wszystkim.
Zdecydowanie lepiej odpala na gazie, na benzynie jest mega porażka.
Jak nie odpala, to ciągam dziada na sznurku aż zapali a jak już zapali to trzeba nogę na gazie trzymać, bo chodzi nierówno i dopóki się nie zagrzeje to gaśnie na wolnych obrotach.

Szału już dostaję, a jeden mądry warsztat może mnie przyjąć dopiero pod koniec tygodnia.

Ma ktoś jakieś pomysły??
Miał ktoś kiedyś coś podobnego??

Aha, kable wymieniłem i nic więcej jak na razie ;)
  • 0

#2 Gelo

Gelo

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 112 postów
  • GG: 8708646
  • Skąd: Kock
  • Auto: Łoś sprzedany-poszukujący auta ;)

Napisany 13 grudzień 2010 - 18:17

jednak jeśli nie załapie przy pierwszej próbie, to po wszystkim.

Stawiam na czujnik temperatury opowiadający za dawkę paliwa.Tylko słabo znam subaru i nie powiem ci który.Jeśli nie pomoże to sprawdź ciśnienie na listwie paliwa.
  • 0

#3 greg111

greg111

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd: radom

Napisany 16 grudzień 2010 - 00:03

Kolego zacznij od odczytu kodów błędu, ja też stawiam na czujnik temperatury.

-- 16 gru 2010, o 00:02 --

Kolego zacznij od odczytu kodów błędu, ja też stawiam na czujnik temperatury.

-- 16 gru 2010, o 00:03 --

Kolego zacznij od odczytu kodów błędu, ja też stawiam na czujnik temperatury.
  • 0

#4 wąż

wąż

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1327 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Warszawa/Tarczyn
  • Auto: c4 wrc

Napisany 16 grudzień 2010 - 10:57

może świece?
  • 0

#5 marNY

marNY

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 353 postów
  • Skąd: N.Y.s.a.
  • Auto: Balanga GL wagon ;)

Napisany 16 grudzień 2010 - 15:13

Świeczki będą niebawem wymienione. We wtorek jadę na diagnostykę komputerową.
A wiecie co jest najlepsze?? Wczoraj przy -12 stopniach zapalił od strzała :|
  • 0

#6 greg111

greg111

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd: radom

Napisany 16 grudzień 2010 - 22:04

Kolego nie chce sie mądrzyć ale sprawć połączenie wiązki silnika z instalacja a błędy możesz sprawdzić sam. Trzeba połączyć czarną kostke pod kolumną kierownicy przekręcić klucz na zapłon i odczytać kody błyskowe . Po odczytaniu kodów zdejm kleme z akumulatora jeżeli są błedy na jakieś dziesięc minut uruchom silnik i po przejechaniu odczytaj jeszcze raz. Jeżeli nie będzie błędów musisz szukać usterek mechanicznych tzn. świece,przewody,cewka,ciśnienie paliwa,filtr paliwa,nieszczelność w dolocie,wtryski. Nie można naprawić samochodu na odległość coś jednak może wykluczysz.
  • 0

#7 aflinta

aflinta

    ..:: Moderator ::..

  • Moderator
  • 12471 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Kraków
  • Auto: Legacy II Turbo

Napisany 17 grudzień 2010 - 20:02

Czasem pomaga w takich sytuacjach też przeczyszczenie czujnika położenia wału i wałka rozrządu - czasem zasyfią się i bywają problemy z odpaleniem.
  • 0

#8 respect

respect

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1160 postów
  • Skąd: KR
  • Auto: GT'00,XT'03

Napisany 18 grudzień 2010 - 19:59

A nieraz bywa brudno pod czujnikami i nie mogą czytać.Wyczyść też te miejsca.
No czujniki też.pozdr
  • 0

#9 tzolkowski

tzolkowski

    ..:: Swojak ::..

  • Użytkownik
  • Pip
  • 63 postów
  • Skąd: Lubań Dolny śląsk
  • Auto: outback H6 2005 Mini Coooper S

Napisany 19 grudzień 2010 - 18:13

Też stawiam na czujniki położenia wałków rozrządu.Miałem identycznie w legacy 2,2
  • 0

#10 marNY

marNY

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 353 postów
  • Skąd: N.Y.s.a.
  • Auto: Balanga GL wagon ;)

Napisany 20 grudzień 2010 - 09:14

Dzięki bardzo koledzy za podpowiedzi. Za chwilę wiozę auto na wymianę świec i przy okazji poproszę o sprawdzenie wszystkich wspomnianych tutaj czujników. Mam nadzieję, że problemy znikną ;)
  • 0

#11 big-mc

big-mc

    ..:: Swojak ::..

  • Użytkownik
  • Pip
  • 85 postów
  • Skąd: Sulechów/ZGora
  • Auto: Legacy 2.0R

Napisany 13 styczeń 2011 - 16:02

cześć, ja mam podobny problem z moim 2.0R tak od listopada kiedy zrobiło się zimno po nocy trudno mi ją odpalić (muszę długo kręcić) ale jak już nabierze temp. to pali na strzał. świece wymienione 20tys.km temu ale chyba i tak wymienię na NGK ILFR6B, zmieniłem też stację. może mi też coś doradzicie.
  • 0