Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie

regeneracja kolumny kierowniczej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#51 Abt

Abt

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3728 postów
  • Płeć:
  • Skąd: krakow

Napisany 12 październik 2005 - 16:12

wez pod uwage, ze sam shortblok to tylko poczatek. troche mechaniki,
uszczelek, robocizny itd itp. nowa konfiguracja powinna byc zestrojona.
do babci nie-ASO pewnie nie ma softu, wiec albo nowsze ecu (jesli podejdzie)
i wtedy remap albo jakis unichip przykladowo.
jak juz bedziesz mial 2,5 to na pewno bedziesz celowal w okolice 300ps... na dzien dobry.
ciekawe jak dlugo skrzynia pozyje... juz nie jeden wracal do mniejszej mocy, zeby seryjnej
skrzyni nie zabijac raz na jakis czas. pomysl ogolnie mi sie bardzo podoba, ale zeby wykonac
go porzadnie powinienes wziac przyklad z marcin@klubsubaru.pl. lepsza skrzynia, elektronika,
moze i hamulce - choc poprawiles, dmuchawka itd. poczytaj posty marcina, to zobaczysz
jakie to koszta...

pozdr
  • 0

#52 KWIATEK

KWIATEK

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1222 postów
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 październik 2005 - 17:10

Pytanie o silnik było z ciekawości, choć dalej nie wiem czu piszesz o STi spec-US.
Nie chcę zwiększać mocy tylko chcę aby max moment pojawiał się wcześniej i oczywiście trzymał jak najdłużej.
  • 0

#53 Abt

Abt

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3728 postów
  • Płeć:
  • Skąd: krakow

Napisany 12 październik 2005 - 17:33

kuba na pewno pisze o shortblocku z sti us spec. u nas mozna kupic (np mts) za niecale 7000zl.
a w polsce zawsze duuuuzo drozej. nie wiem przypadkiem, czy w babci nie ma takiego turbo
jak w legacy (pierwsze imprezy na prawde niewiele sie roznily). jezeli tak, to mozesz zalozyc
np TD04L (chociazby u szczepana) i ustawic na seryjne doladowanie. wtedy z przelotowym wydechem
pompuje maks juz od okolo 2500obr. gora jest plaska, a cisnienie opada troszke wczesniej niz w serii.
ja tak zrobilem, po tym jak temat zostal przecwiczony na 2 innych (pozdrawiam) antykach :wink:
  • 0

#54 Azrael

Azrael

    ..:: Maximus15tysięcznikus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19443 postów
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 październik 2005 - 17:45

i co masz na myśli "gejowym"



Żartuję sobie. Życie zaczyna się od 1.5 bar ;-) Ale to raczej niemozliwe bez dużych inwestycji.
  • 0

#55 Kuba

Kuba

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5684 postów
  • Auto: '10 Genesis Coupe R-spec

Napisany 12 październik 2005 - 20:50

Mialem na mysli cos takiego http://forums.nasioc... ... ght=hybrid
tylko ze w tym projekcie dochodzi jeszcze nowe turbo.
  • 0

#56 komancz

komancz

    ..:: Jego Forumowatość ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2279 postów
  • GG: 3751936
  • Skąd: Katowice CL Brakes
  • Auto: WRX RA STI & Legacy Diesel

Napisany 12 październik 2005 - 21:52

kuba na pewno pisze o shortblocku z sti us spec. u nas mozna kupic (np mts) za niecale 7000zl.
a w polsce zawsze duuuuzo drozej. nie wiem przypadkiem, czy w babci nie ma takiego turbo
jak w legacy (pierwsze imprezy na prawde niewiele sie roznily). jezeli tak, to mozesz zalozyc
np TD04L (chociazby u szczepana) i ustawic na seryjne doladowanie. wtedy z przelotowym wydechem
pompuje maks juz od okolo 2500obr. gora jest plaska, a cisnienie opada troszke wczesniej niz w serii.
ja tak zrobilem, po tym jak temat zostal przecwiczony na 2 innych (pozdrawiam) antykach :wink:


Abt: SI GT od 93r maja chyba TD04L,a w Legasiu jest chyba inna dmuchawka...
  • 0

#57 KWIATEK

KWIATEK

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1222 postów
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 październik 2005 - 22:51

Życie zaczyna się od 1.5 bar


Marzenia ściętej głowy

np TD04L (chociazby u szczepana) i ustawic na seryjne doladowanie. wtedy z przelotowym wydechem
pompuje maks juz od okolo 2500obr. gora jest plaska, a cisnienie opada troszke wczesniej niz w serii


Właśnie o coś takiego mi chodzi. Moja żona jak nią jeździ (choć niezbyt często) to co najwyżej 4 wrzuci (oj niema kobieta cierpliwości) :D
  • 0

#58 Kuba

Kuba

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5684 postów
  • Auto: '10 Genesis Coupe R-spec

Napisany 13 październik 2005 - 00:35

Mozesz jeszcze zrobic "port&polish" turbo i kolektora wydechowego.
  • 0

#59 KWIATEK

KWIATEK

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1222 postów
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 październik 2005 - 02:02

Mozesz jeszcze zrobic "port&polish" turbo i kolektora wydechowego.


a bardziej po ludzku? :wink:
  • 0

#60 Azrael

Azrael

    ..:: Maximus15tysięcznikus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19443 postów
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 październik 2005 - 02:03

Chodzi o powiekszenei przekrojów i wypolerowanie wewnątrz turbiny i kolektora - zwykle nieopłacalne :-(
  • 0

#61 Kuba

Kuba

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5684 postów
  • Auto: '10 Genesis Coupe R-spec

Napisany 13 październik 2005 - 02:06

Dlaczego nieoplacalne? Jak sie zrobi samemu?
  • 0

#62 KWIATEK

KWIATEK

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1222 postów
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 październik 2005 - 02:08

Chodzi o powiekszenei przekrojów i wypolerowanie wewnątrz turbiny i kolektora - zwykle nieopłacalne


czyli poprawianie fabryki, ale czemu nieopłacalne?
  • 0

#63 Kuba

Kuba

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5684 postów
  • Auto: '10 Genesis Coupe R-spec

Napisany 13 październik 2005 - 03:28

Jak chcesz miec wczesniej boost to nie wolno powiekszac kanalow. Nalezy usunac jak najmniej materialu. Trzeba tylko wygladzic powierzechnie (i zmatowic) i usynac wszelkie nierownosci, ostre krawedzie, uskoki na polaczeniach ror itd. Poprawi to przeplyw gazow, zniweluje zawirowania. Na koniec przydala by sie jakas lepsza izolacja termiczna kolektora (ale nie owijka), jakies farby termiczne lub powloka ceramiczna (wiekszy koszt).
http://ken-gilbert.c...st_manifold.htm
http://forums.nasioc...ght=port polish
http://forums.nasioc...ght=port polish
  • 0

#64 Azrael

Azrael

    ..:: Maximus15tysięcznikus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19443 postów
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 październik 2005 - 08:05

Dlaczego nieoplacalne?



Zwykle koszty i nakład pracy są niemałe, a efekty niewielkie.

Jak sie zrobi samemu?


Nie jest to coś co każdy sobie zrobi pod domem.
  • 0

#65 Kuba

Kuba

    ..:: Platinium Forumus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5684 postów
  • Auto: '10 Genesis Coupe R-spec

Napisany 13 październik 2005 - 11:35

Jak masz dostep do sprezonego powietrza, to praca idzie szybko, wlasnie duzo osob robi to samemu. Nie wiem jakie tu moga byc koszty.
  • 0