Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie
- - - - -

Nieprzyjemny rezonans przy 2 tys. obr./min w OBK MY09 2.0D


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 Bazyli

Bazyli

    ..:: Swojak ::..

  • Użytkownik
  • Pip
  • 93 postów
  • Skąd: Górny Śląsk
  • Auto: Outback MY09 2.0 BoxerDiesel

Napisany 21 kwiecień 2011 - 21:43

Właśnie stuknęło 20 tys. km na liczniku mojego OBK 2.0D. Auto ma jeden rok. Żadnych usterek w tym czasie nie odnotowałem. Dopiero ostatnio zauważyłam drobną nieprawidłowość. Otóż podczas wchodzenia na obroty słychać nieprzyjemny rezonans. Ma to miejsce przy przekraczaniu 2 tys. obrotów zwłaszcza pod obciążeniem. Przy gazowaniu "na luzie" jest to mniej słyszalne.
Czy macie jakieś sugestie co do przyczyny tego zjawiska?
Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować?
Od czego zacząć poszukiwania?
  • 0

#2 Qba25

Qba25

    ..:: Jego Forumowatość ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2485 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Wisła
  • Auto: maty mnie nie kręcą...

Napisany 21 kwiecień 2011 - 21:50

Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować?

Osłony termiczne wydechu lubią rezonować...

Od czego zacząć poszukiwania?

Od tego właśnie bym zaczął :mrgreen:
  • 0

#3 krzychukk

krzychukk

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 105 postów
  • Skąd: Rzeszów
  • Auto: Legacy 2.0D

Napisany 22 kwiecień 2011 - 07:00

miałem to samo w legacy, winowajca w moim przypadku to pęknięta osłona pod silnikiem którą zalatwiłem gdzies w śniegu
  • 0

#4 Sebastian32

Sebastian32

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 131 postów
  • Skąd: Kraków

Napisany 22 kwiecień 2011 - 22:09

Mam co prawda legacy benzynowe ale u mnie rezonowały osłony kolektora wydechowego a potem został wymieniony kolektor.

Sebastian
  • 0

#5 slw

slw

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 120 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Lublin
  • Auto: OBK D MY09

Napisany 22 kwiecień 2011 - 23:12

Też to miałem. W ASO w Radomiu założono jakieś opaski na osłony katalizatora i od tamtego czasu (ok. 30000 km) jest ok.
  • 0

#6 Knurek

Knurek

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1170 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Krakow
  • Auto: niebieski MY08 2.0D

Napisany 25 kwiecień 2011 - 20:32

Od czego zacząć poszukiwania?

Oprócz tego co napisali inni, musisz wygłuszyć wnękę koła zapasowego dobrą matą. To absolutne minimum i nie jest takie znowu trudne / czasochłonne / drogie.
Jeśli chcesz więcej, to wydłub całą tapicerkę z bagażnika i wyklej jeszcze okolice kratek wentylacyjnych pod zderzakiem oraz blachy nad tłumikami.

Pozdr.
  • 0

#7 shoshone

shoshone

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 22 postów
  • Skąd: Krakoff
  • Auto: Legacy MY10 2.0D

Napisany 02 maj 2011 - 12:34

Witam,

Co to znaczy "dobrą"?

P.
  • 0

#8 Knurek

Knurek

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1170 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Krakow
  • Auto: niebieski MY08 2.0D

Napisany 03 maj 2011 - 09:49

Co to znaczy "dobrą"?

Nie bitumiczną (miekką/twardą), polimerową itp. Wszystkie te maty to najogólniej strata czasu.

Zamiast nich tzw. guma butylowa, występująca najczęściej z warstwą aluminium. Jeśli trzeba zlikwidować rezonans / zmniejszyć przenikanie hałasu to warstwa aluminium może być gładka. Jeśli dodatkowo trzeba stłumić dźwięki (np. środek drzwi czy właśnie przestrzeń nad tylnymi tłumikami) to lepiej użyć maty z gufrowaną warstwą aluminium.

Pozdr.
  • 0

#9 Sebastian32

Sebastian32

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 131 postów
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 marzec 2012 - 16:27

Witam,

ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie



Trzeba chyba wjechac na podnosnik.

Sebastian32
  • 0

#10 Knurek

Knurek

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1170 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Krakow
  • Auto: niebieski MY08 2.0D

Napisany 28 marzec 2012 - 20:37

ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie

Plastikowe panele pod podłogą? Najlepiej wypiąć kilka spinek wzdłuż progów (nie trzeba wchodzić pod auto) i sprawdzić czy 'rumore anomalo' się zmienił :mrgreen:

Pozdr.
  • 0

#11 Sebastian32

Sebastian32

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 131 postów
  • Skąd: Kraków

Napisany 30 marzec 2012 - 15:24

Witam,

troche poszukalem w necie i okazalo sie ze to typowy problem nie tylko w legacy ale tez w innych modelach. Brzecza oslony termiczne wydechu. Rozwiazan jest kilka, ale ja zastanawiam sie nad usunieciem tych oslon lub zastapieniem bandazem do wydechu. Co sadzicie?

Sebastian32
  • 0

#12 stjohn

stjohn

    ..:: Świeżynka ::..

  • Nowy
  • 21 postów
  • Skąd: Warszawa
  • Auto: Galant 2.5 V6 24 Valve i czekam na OUTBACK 2,5

Napisany 31 marzec 2012 - 18:50

wystarczy je porządnie pospawać.

-- So mar 31, 2012 6:50 pm --
  • 0

#13 Knurek

Knurek

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1170 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Krakow
  • Auto: niebieski MY08 2.0D

Napisany 31 marzec 2012 - 20:48

wystarczy je porządnie pospawać.

Eee, tak...

W miejscu skąd wydobywa się dźwięk (na filmie) na rurze nie ma osłon (przynajmniej w dyszlu). Zresztą ten dźwięk jakiś zbyt mało metaliczny jest jak na osłonę... Choć ogólnie osłony oczywiście lubią brzęczeć.

Najprościej jednak chyba wejść pod auto...

Pozdr.
  • 0

#14 Sebastian32

Sebastian32

    ..:: Bywalec :..

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 131 postów
  • Skąd: Kraków

Napisany 01 kwiecień 2012 - 11:40

Witam,

wczoraj wjechalem na kanal i szukalem przyczyny. Nadmieniam, ze wydech trzeba dosyc dobrze rozgrzac. Zrobic kikanascie "przegazowek" zeby cos bylo slychac. Podczas jazdy slychac juz po kilkunastu kilometrach ten dzwiek przy wzroscie lub spadku obrotow gdzies kolo 2350 i 2600. Jest to akurat taki felerny zakres przez ktory wskazowka obrtomierza przechodzi czesto i dlatego tak mnie to draznilo. Wracajac do tematu dzwiek dochodzi spod kolektora wydechowego. Uderzajc w oslony piescia slychac bylo lekkie brzeczenie. Zaczelismy rozbierac oslony. Najlepszym spsobem jest zdjecie plastikowej oslony silnika (3 stuby i 2 kolki) odkrecenie pakietu kolektor, katalizator i pierwszy odcinek rury wydechowej z tymi wszystkimi oslonami po wypieciu sond i nastepnie majac to wszystko na stole kolejno odkrecac oslony. Oczywiscie kilka srub (przerdzewialych po 30kkm !!! urwalo sie). Po zdjeciu oslon z wnetrza wysypala sie podarta biala izolacja(taka cienka pianka). Kolektor ma taka konstrukacje ze po stronie kierowcy sa dwie harmonijki aby mozna go bylo dopasowac i przykrecic (sugestia ze to trabi). Przykrecilismy to wszytko na razie bez oslon na kilka dni zeby pojezdzic i sprawdzic, ale wstepne wyniki wydaja sie potwierdzac przyczyne. Zobaczymy, tj. uslyszymy.

Sebastian32
  • 0