Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie

97V - co to oznacza?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 Sebastian.R

Sebastian.R

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1340 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Łódź
  • Auto: Legacy D MY11/Forek XT MY13

Napisany 10 wrzesień 2006 - 18:30

Na stronie sip, napisane jest że nowy wrx posiada opony 97v 215/45/R17.
Co oznacza to 97V? V- indeks prędkości a 97? Pozostałe oznaczenia są mi znane.
Pozdrawiam
  • 0

#2 Abt

Abt

    ..:: Forumus maximus ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3724 postów
  • Płeć:
  • Skąd: krakow

Napisany 10 wrzesień 2006 - 18:37

mozliwe maksymalne obciazenie opony (w kg).

ps. naturalnie 97 to wskaznik... a nie w/w kilogramy :lol:
  • 0

#3 Sebastian.R

Sebastian.R

    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1340 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Łódź
  • Auto: Legacy D MY11/Forek XT MY13

Napisany 10 wrzesień 2006 - 18:51

hmmmm na opony.pl max jest 91V, opony.com.pl oraz opony.com tez przeszukałem.
Generalnie graniczy z cudem kupienie takiej opony (przynajmniej na pierwszy rzut oka).

Co ciekawe przy Sti jest napisane 87W 225/45/R17 90W. Czyli co? Na przód by były inne niż na tył?

[ Dodano: Nie Wrz 10, 2006 8:58 pm ]
Opony - oznaczenia
Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:
(...) - homologacje do montażu fabrycznego
FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
ML - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
FP - ochraniacz felgi
cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
OE - opony na pierwszym wyposażeniu
RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana
R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
TL - opona bezdętkowa
XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
WP- opona w przygotowaniu
rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
G1- Czujnik kontroli cisnienia
RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
B - homologacja grupy Volkswagen
C1 - Homologacja Dodge Viper
K1 - homologacja Ferrari
MO - homologacja Mercedes
N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* lub M3 - homologacja grupy BMW
C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych
Skróty dotyczące tylko opon 4x4
BSW - czarny bok opony
ORWL - białe kontury liter na boku opony
RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych
RB - czarne litery na boku opon terenowych
RB - osłona felgi
WP - opona w przygotowaniu
G1 - Czujnik kontroli cisnienia
B - homologacja grupy Volkswagen
C1 - homologacja Dodge Viper
MO - homologacja Mercedes
N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* lub M3- homologacja grupy BMW
Indeksy prędkości
Mając zamontowane opony z indeksem Q, nie należy przekraczać prędkości 160 km/h.

J - do 100 km/h
K - do 110 km/h
L - do 120 km/h
M - do 130 km/h
N - do 140 km/h
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
VR - powyżej 210 km/h
ZR - powyżej 240 km/h
Indeksy nośności
Jeśli nasz samochód ma dopuszczalną masę całkowitą (jest w dowodzie rejestracyjnym) 1900 kg, to każda z opon powinna mieć indeks nośności 82 (1900kg / 4 opony = 475 kg / na oponę).

62 - 265 kg / na oponę
63 - 272 kg / na oponę
64 - 280 kg / na oponę
65 - 290 kg / na oponę
66 - 300 kg / na oponę
67 - 307 kg / na oponę
68 - 315 kg / na oponę
69 - 325 kg / na oponę
70 - 335 kg / na oponę
71 - 345 kg / na oponę
72 - 355 kg / na oponę
73 - 365 kg / na oponę
74 - 375 kg / na oponę
75 - 387 kg / na oponę
76 - 400 kg / na oponę
77 - 412 kg / na oponę
78 - 425 kg / na oponę
79 - 437 kg / na oponę
80 - 450 kg / na oponę
81 - 462 kg / na oponę
82 - 475 kg / na oponę
83 - 487 kg / na oponę
84 - 500 kg / na oponę
85 - 515 kg / na oponę
86 - 530 kg / na oponę
87 - 545 kg / na oponę
88 - 560 kg / na oponę
89 - 580 kg / na oponę
90 - 600 kg / na oponę
91 - 615 kg / na oponę
92 - 630 kg / na oponę
93 - 650 kg / na oponę
94 - 670 kg / na oponę
95 - 690 kg / na oponę
96 - 710 kg / na oponę
97 - 730 kg / na oponę
98 - 750 kg / na oponę
99 - 775 kg / na oponę
100 - 800 kg / na oponę
101 - 825 kg / na oponę
102 - 850 kg / na oponę
103 - 875 kg / na oponę
104 - 900 kg / na oponę
105 - 925 kg / na oponę
106 - 950 kg / na oponę
107 - 975 kg / na oponę
108 - 1000 kg / na oponę
109 - 1030 kg / na oponę
110 - 1060 kg / na oponę
111 - 1090 kg / na oponę
112 - 1120 kg / na oponę
113 - 1150 kg / na oponę
114 - 1180 kg / na oponę
115 - 1215 kg / na oponę
116 - 1250 kg / na oponę
117 - 1285 kg / na oponę
118 - 1320 kg / na oponę
119 - 1360 kg / na oponę
120 - 1400 kg / na oponę
121 - 1450 kg / na oponę
122 - 1500 kg / na oponę
123 - 1550 kg / na oponę
124 - 1600 kg / na oponę
125 - 1650 kg / na oponę
126 - 1700 kg / na oponę
Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:
Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.


I wszystko jasne, tylko nadal dziwna sprawa jest z tym STI - 2 rozna pary opon by zakladali? No i po co do wrxa opona na 730kg?
  • 0